maandag 6 april 2015

Verdiepding 8 #Pinterest

Ik ben eind vorig jaar in aanraking gekomen met Pinterest omdat @bibliotheek, de account van het Landelijk Social Media Team begon met het Boekperweek bord. De bedoeling is om in 2015 1 boek per week (proberen) te lezen en je gelezen boeken op het bord te pinnen, zodat je elkaar kan volgen hoe ver je bent en meteen inspiratie op kan doen voor nieuwe titels. Ik heb een account op Pinterest aangemaakt, alleen om dit bord te kunnen volgen en er zelf op te kunnen pinnen. Ik ben nu bij boek 11, dus loop al achter, maar ik hoop dit in de vakanties weer een beetje in te kunnen halen :-). En anders is het een goede stimulans om ieder dag een boek ter hand te nemen, al is het maar een kwartiertje voor het slapen gaan, dat is meer dan ik vorig jaar las en dat is voor mij de winst. Hier de link naar het betreffende bord:Bibliotheek.nl Boekperweek-uitdaging-2015 Ik heb zelf geen borden gemaakt en neem ook geen deel aan andere borden, omdat ik daar geen behoefte aan heb. Ik kan me wel voorstellen dat het voor de bibliotheek een meerwaarde kan hebben als je vanaf je pinborden direct in de catalogus terecht komt en bekeken titels kunt reserveren, maar ik geloof niet dat de Pinterst-account zo is ingericht. Het lijkt erop dat het alleen foto's zijn of kijk ik verkeerd?
Pinterest borden Bibliotheek Kennemerwaard.

Zeker de moeite waard om nog een keer goed in te duiken, mensen zijn dol op leessuggesties en plaatjes :-).

1 opmerking:

Sanneke zei

Ik zie op Twitter #boekperweek steeds voorbij komen, ik doe er niet aan mee, maar haal gemiddeld een boek per twee weken. Lezen doe ik elke dag (en soms met schele ogen in bed). Ik zal je suggestie voor de borden van BKNW meenemen