maandag 13 april 2015

Verdiepding 13 #Facebook verdiept

Ik was al lid van een aantal groepen binnen Facebook, maar had nog niet met Lijsten gewerkt. Heb er nu een aantal aangemaakt, waarvan ik het handig vind om de updates af en toe apart te bekijken, omdat je nu eenmaal niet alles in je tijdlijn ziet, Facebook filtert daar zelf in. Ik ben dagelijks op Facebook te vinden, maar volg er minder mensen dan op Twitter, dus het is iets makkelijker bij te houden. Bibliotheek Kennemerwaard heeft de groep Collega's, waar regelmatig interessante nieuwtjes worden gedeeld. Deze groep lijkt me ook heel handig om onderling vragen aan elkaar te stellen, als we niet direct antwoord op de vraag van een klant kunnen vinden. Ik zit ook in een aantal groepen, bv van leden van mijn koor die op Facebook zitten, erg handig om intern nieuws door te geven! De pagina van De Bibliotheek vind ik goed, omdat daar veel vragen worden gesteld en het lukt ook regelmatig om uitwisseling met fans van de pagina te hebben. Dat zouden we met onze account ook nog wat meer kunnen doen: vragen stellen. Wat De Bibliotheek doet is bv vragen naar een favoriete titel in een bepaalde categorie en daar dan de volgende dag een collage als foto van plaatsen. De pagina van Kennemerwaard vind ik verder goed in het soort berichten: veel plaatjes met leuke onderschriften en erg levendig. Regelmatig berichten, maar niet teveel. Als Jolanda me de kans geeft, probeer ik de komende tijd tot wat interactie te komen, vind ik leuk om te proberen :-).

1 opmerking: