zondag 12 april 2015

Verdiepding 12 #Landelijke ontwikkelingen

Ik ben uitermate geinteresseerd in de landelijke ontwikkelingen, vooral uit efficiency overwegingen en omdat een landelijk beeld positief is voor ons imago. Alles wat (op een goeie manier!) landelijk geregeld is, geeft ons op de vloer ruimte om aandacht voor de klant/bezoeker te hebben en mogelijkheden om met de landelijke dienstverlening de lokale dienstverlening te verbeteren. Ik ben er voor om de landelijke informatie als onze eigen informatie te presenteren. Het maakt onderdeel uit van onze dienstverlening. Op onze website zijn alle mij bekende landelijke diensten wel zo'n beetje ergens te vinden. Onder Home zit de Verhalenbiebapp, Voordeel met je biebpas en de Bibliotheek voor ondernemers. Bij de laatste zie ik een link naar de landelijke informatie, maar daar zou ik het mooier vinden als de landelijke informatie geintegreerd is in de lokale informatie. Bij Jeugd vind ik Boekstart, Bereslim, de Kinderjury, het MLP en de Leestips van Literatuurplein. De laatste vind ik mooi geintegreerd in onze website, bij het MLP zit weer een link naar de landelijke website, zie mijn opmerking bij de Bibliotheek voor ondernemers. Bij Collectie zit WelkBoek, de Poezieapp, de Ebooks, Luisterboeken, Muziekweb en de Wereldkaart van Literatuurplein. Opvallend is dat bij Luisterboeken niet verwezen wordt naar de Luisterbiebapp. Ik zou graag nog wat meer informatie uit Literatuurplein hier presenteren, zoals het E-book van de week. Bij Educatie vind ik Biebsearch (zouden we niet consequent moeten spreken van Bibliotheek op school po en vo?), Lezen voor de lijst (dat overigens niet van KB is), en de Junior Bètacanon Luistercolleges. Hier ontbreken de categorieen 12+ en 15+ van Leesplein, die wel bij Jeugd zitten. Herhaling zou hier best kunnen. Bij Digibieb nogmaals de Ebooks, heel goed om te herhalen, hier dan wel de Luisterbiebapp en de Hema-academie. De Online databanken worden ook nog even keurig opgesomd. Hier zou ik dolgraag een mogelijkheid erbij krijgen voor Vraaghetdebieb of iets dergelijks! Bij Taalhuis is Oefenen.nl prima op zijn plaats en bij Groen worden de toepasselijke landelijke etalage Energie en Water opgevoerd. Ik denk dat we het goed doen met de landelijke informatie op onze website, als verbetering zou ik ernaar willen streven om de informatie meer te integreren in onze eigen informatie en niet alleen naar een landelijke website te verwijzen.

1 opmerking:

Sanneke zei

Ha, ik dacht wel dat dit jouw "Ding" zou zijn ;)