maandag 6 april 2015

Verdiepding 7 #Screencasting

Een hele leuke toepassing, waarmee je instructies snel en duidelijk kunt overbrengen. Beeld en geluid zijn vaak veel duidelijker dan tekst. Ik vind vooral de screencast van Screenr zelf erg goed. Bij bibliotheken die aan screencasting doen, vind ik op Youtube een kanaal dat filmpjes van/over Vlaamse bibliotheken lijkt te bevatten, het is niet duidelijk van wie het kanaal is. Er zitten ook filmpjes bij zonder gesproken tekst, maar de gesproken tekst vind ik nu juist de kracht van de screencast, dus hierbij een voorbeeld met gesproken tekst dat ik daar gevonden heb van de bibliotheek Artevelde Hogeschool in Gent, over het gebruik van de catalogus: Ik moest ook even knutselen om de embed code te vinden, ik kan me herinneren dat dat bij 23 dingen in 2009 makkelijker was. Voor het zelf maken van een screencast moet ik nog even wachten op rust in huis, wordt vervolgd :-).

1 opmerking:

Sanneke zei

Kijk eens op het YouTube kanaal van onze bieb, daar staan er ook een paar!