vrijdag 6 juni 2008

Ding 23# Evaluatie


Heerlijk, zo'n afronding op de vrijdagmiddag! Ik vond het heel leuk om hiermee bezig te zijn, wel lastig om regelmatig tijd vrij te maken. Je moet echt elke week iets doen, als het te lang niet lukt, raak je de draad kwijt en wordt het minder leuk. Wat het mij vooral gebracht heeft is, het makkelijker hulp vragen en bieden aan je collega's, het besef dat je niet alles zelf hoeft uit te zoeken en te weten, dat het niet raar is als je iets niet meteen kan, dat je niet altijd helemaal volledig hoeft te zijn om toch een goed resultaat te hebben, dat veel dingen veel makkelijker zijn dan je denkt, dat je niet precies hoeft te weten hoe iets moet voordat je eraan begint (je merkt het vanzelf wel als je vastloopt). Vooral het SAMEN met collega's met dingen bezig zijn was een openbaring. Ik loop nu veel makkelijker bij iemand binnen om even te vragen hoe die het heeft aangepakt of wat die ervan vindt. Oja, nog zoiets, er is niet 1 goede manier! Alles kan goed zijn, afhankelijk van wat je ermee wilt. In de enquete wordt gevraagd of ik vind dat het programma volledig is. Ik denk van niet, maar dat is niet erg! We hebben nu met een aantal zaken kennisgemaakt en dat maakt het makkelijker om ook weer met een open blik naar nieuwe dingen te kijken. Wel is het belangrijk de 'dingen' bij te houden: er moet dus structureel tijd voor ingeruimd worden en daar moeten we ook elkaar alert op houden. Samenvattend: bij mij heeft het vooral een gedragsverandering te weeg gebracht, waar ik zelf blij mee ben en volgens mij ook wel een paar collega's.
Angeline, Rob en Edwin, bedankt voor deze kans!

3 opmerkingen:

Unknown zei

Alsjeblieft! Fijn dat je het leuk vond en dat je het geleerde ook al meteen in de praktijk gaat brengen!

23 Dingen zei

Dank je wel voor deze mooie woorden. Ik ben erg blij dat de afgelopen maanden een indruk op je hebben achtergelaten, en - nog belangrijker - je hebben doen inzien dat je altijd kan blijven leren. Van jezelf en van anderen.
Gefeliciteerd dus! Tot ziens,
Rob

Unknown zei

Ik ben heel laat maar feliciteer je bij deze alsnog. Mooi gesproken!

Tot een volgende keer.