vrijdag 23 mei 2008

Ding 17# Web 2.0 site



Ik heb als te bekijken website last.fm gekozen, omdat ik zelf vind dat ik me wel wat meer mag verdiepen in de mogelijkheden van muziek op Internet. Je kunt het profiel van een artiest opvragen, en heel 2.0, zelf informatie toevoegen, je kan direct CD's bestellen, waarvan je tracks luistert en je kan tracks van 'similar artists' beluisteren. Dit laatste is een addertje onder het gras wat mij betreft, want als je een zoekterm intoest, wordt er automatisch een track van een similar artist opgestart. Heel leuk, maar als je echt een track van de door jou gekozen artiest wilt luisteren, hoe krijg je dan die track weer uit, zodat je een nieuwe kan opstarten? Het is mij niet gelukt, het resultaat was dat ik 2 tracks door elkaar hoorde. Ik zal wel niet lang genoeg doorgezocht hebben, maar het is in ieder geval niet makkelijk genoeg. Ik ben dus nu getrakteerd op Joss Stone ipv Lost van Anouk, ook niet onaardig, maar ik wilde even luisteren of ik in Anouks stem al de naderende echtscheiding van Postman kon bespeuren. 2 maanden geleden vertelt ze nog dat haar huwelijk zo fantastisch is en nu gaat ze scheiden! Het is toch wat...
Weet iemand wat ik fout gedaan heb? (om de track van Lost te beluisteren, niet wat ik anders had kunnen doen om het huwelijk van Anouk te redden!)

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

Hoi Guppie. Ik krijg 'Lost' wel te horen. Weliswaar slechts 30 seconden, maar goed. Mijn stappen: bovenin het menu 'Music' en vervolgens bij 'Track' het woord 'lost' ingevuld. Anouk is er daar een van.

Als je via mene item 'Listen' en zoekt op Artist anouk, kan je wel volledige nummers horen. Beginnend met Anouk. Bevalt de artiest die je hoort, geef die dan een hartje zodat er steeds ongeveer hetzelfde klinkt. Door je afkeuring te geven wordt hetgeen je hoort ook bijgestuurd. Wel een eigen account nodig!

23 Dingen zei

Hmm je hebt wel een beetje gelijk. De tweede keer dat ik anouk opvroeg, begon de speler Alanis Morissette te draaien. Ook leuk trouwens.
Kennelijk gaat het kunstje alleen de eerste keer op!