vrijdag 18 april 2008

Ding 14# Instant Messaging

Ik heb een vraag aan al@din gesteld via de chat. Ik heb dat al eerder gedaan bij de mailversie, het leuke is dat je meteen kan verduidelijken en meteen ook een antwoord krijgt, maar omdat het een vraag was die enig zoekwerk vereiste (dat zijn al@din vragen denk ik meestal), kreeg ik toch het gevoel dat het prettiger is om vragen per email in te dienen. Deze laatste mogelijkheid zou flink gemoderniseerd moeten worden, waarvoor ik zelf ook plannen aan het ontwikkelen ben. Het belangrijkste lijkt me om de vragenstellers zelf bij elkaars antwoorden te betrekken met de informatiemedewerker als redacteur o.i.d. Of de informatiemedewerker geeft een antwoord en vraagt de community hierop te reageren. Ik had steeds het idee dat chat de redding van al@din zou kunnen zijn, maar ik krijg nu steeds meer het gevoel dat we de mailvariant moeten moderniseren en dat bibliotheken zeker een chat mogelijkheid moeten hebben, maar dan meer voor vragen als hoe kan ik verlengen en wanneer bent u open en dat inhoudelijke vragen dan weer doorverwezen worden naar al@din.
Ik heb 23 dingen uitgenodigd om te chatten op gmail, maar die is er zo te zien even niet. Later!

1 opmerking:

23 Dingen zei

Dat al@din moet moderniseren staat als een paal boven water. Anders is het over een/twee jaar gewoon op, voorbij. Chat is groeiende, maar ook daar redden we het niet mee. Er zijn gewoon te weinig mensen die het willen doen!
Misschien leuk om dit artikel te lezen over de toekomst van al@din...